lördag 4 april 2009

Per Lublins skriftliga reservation till kommunfullmäktigebeslut den 30 mars år 2009

SKRIFTLIG RESERVATION

till kommunfullmäktigebeslut den 30 mars år 2009:


Det är verkligen inte lätt att vikariera som kommunalråd för Betty Boop när hon far upp och ned i kommunfullmäktiges talarstol som en skållad råtta med tomt prat för att virra till begreppen efter bästa förmåga. Till slut begriper ledamöterna inte ett enda jota och blir lika tomma i huvudet som Bettan själv verkar att vara.

Det är för mig fullkomligt obegripligt att man inte återremitterar ett ärende så att allt blir klarlagt, när det i det avtal som man har att ta ställning ges hänvisning till en ”bifogad” karta som från början inte finns med, och sedan – när den väl finns med – påstås av kommunens bygg- och planchef att inte gälla. Jag reserverar mig således på goda grunder emot beslutet att inte återremittera ärendet.

Sen reserverar jag mig naturligtvis också mot beslutet att godkänna ett avtal som beslutsfattarna inte begriper ett smack av.

Det måste finnas någon slags gräns för dumheten!

Per Lublin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar