onsdag 5 augusti 2009

Samrådsmöte 3 augusti 2009

Så har då samrådsmötet kommit och gått. Det var ett möte som var bra organiserat av kommunens tjänstemän och jag tycker att det kom fram många viktiga och konstruktiva synpunkter från "publiken". På alla delar av planen.
Dialogen fördes i princip enbart med de kommunala tjänstemännen och ett antal politiker satt bänkade och lyssnade. Två politiker var med i dialogen. Jag behöver knappt nämna vilka, men jag gör det ändå. Lisbeth och Per Lublin.
Lisbeth säger sig inte ha någon ståndpunkt ännu, men Per har tagit ställning för vår sak.

Det är väldigt positivt att politikerna var med på mötet men väldigt synd att de inte deltog i dialogen. Jag tror att vi alla har full förståelse för att de inte har pratat sig samman i sina grupper ännu, men nog måste de ändå kunna få ha personliga synpunkter. Är det bara jag som blir frustrerad och besviken på detta?

Därför har vi fortfarande ingen aning om hur de olika partierna resonerar.

Yvonne Thoor
Ordf. RV

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar